Vezanosti: odjeća

nedjelja, 23.04.2017.

"Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu" rekao je Gandhi. Bio je to mudar čovjek i promjena u svijetu. Svi smo mi Gandhi, imamo to u sebi, no to ne želimo biti.

Krenut ću od sebe. Divim se ljudima koji žive na minimalistički način, želim biti poput njih, no ne želim. Ne poduzimam ništa u vezi s time. Ne ponašam se u skladu s time. Ja skupljam stvari. Imam preko 30 komada svakog osnovnog odjevnog predmeta. Reći ćete žena si, to je normalno... Jest normalno, ali ne i prirodno, rekla bih suprotno, bolesno. Brat kaže za mamu da je hrčak, skuplja stvari, nisam ni ja puno bolja. Izbacila sam tri velike vrećice za prodaju, no dalo bi se to još riješiti. Kad ću se seliti, riješit ću se odjeće za doma i dati je Humana Novi, no što s ostatkom robe i zašto je zadržavam? Zato da bih imala mogućnost izbora, stvaranja različitih kombinacija? Teško mi se odvojiti jer je odjeća očuvana. Uzrok problema je u kupovini. Zašto kupujem ako ne trebam? Zato jer mi je lijepo, jer se želim počastiti nečim novim. Želim kupiti osjećaj zadovoljstva, dobar osjećaj u vlastitom tijelu, želim iskazati svoje ja, odjećom. Želim pokazati slobodu. Da li mi to uspijeva? Ne... Izgledam ukočeno, ne slobodno... Sad mi dolazi u misli ono pitanje: "Čini li odjelo čovjeka?" Ne, no ipak predajem mu kao i vi preveliku važnost. Mi nismo naša odjeća, nop. To nismo mi. Time što kupujemo nešto što nam ne treba okrećemo puno veći kotač: novac. Tko od svega toga ima najviše koristi? Radnici? Prodavači? Dizajneri? Ne, sam vrh, koji najmanje radi. Našom kupovinom činimo dobru stvar, je li? Kao: ljudi su zaposleni, dobivaju plaće, plaćaju račune, kupuju nepotrebne stvari i kotač se dalje okreće. Ovo je samo jedan začarani krug. To je program, vezanost, ovisnost, navika. Da li nas te stvari usrećuju? Mene ne. Odjevamo se, presvlačimo kao glumci, za svoje uloge, stavljamo maske kojima želimo pokazati tko smo, no time samo neuspješno prikrivamo ono što često zaboravaljamo : "Mi nismo fizička bića koja imaju duhovna iskustva, već duhovna bića koja imaju fizička iskustva". Počnimo se ponašati u skladu s time.